Sofies Wellness

Direktlänk till inlägg 23 mars 2013

Topp-12 "Chokladigt"

Av Sofie - 23 mars 2013 13:00


Nu har jag som jag sa att jag skulle göra fixat så att alla "chokladiga" inlägg hamnar under en kategori så att det blir lättare att finna alla dessa recept. Ni finner dem här under chokladigt!!


Jag har även valt ut de tolv godaste "chokladiga" recepten av dem (utan inbördesordning):


   Chokladmoussetårta med chokladfrosting och pekannötter


   Hemmagjord choklad med cashewnötter, gojibär och havssalt


   Choklad/kaffe frukostmuffins med blåbärstouch och mandelsmörstopping


   Chokladgröt eller Chokladdavosgröt


   Underbart, god och krämig brownie men orkar man inte hålla på med två lager eller inte gillar kaffe som är i kan man istället göra min liknande raw chokladkaka


   Choklad/hasselnötsfluff


   Kvarggröt med kakao, apelsin och kaffe


   Krämig och snabb kladdkaka i micro


   Chokladbollsröra med varm banan/jordnötssmörstopping


   Hemmagjord nutella och nutellapraliner


   Chokladbollar med kaffe och blåbär eller dessa liknande chokladbollar


   Varm choklad/banan/jordnötsröra som man kan ha som lager i en frukostbägare som på bilden ovan eller till keso eller på riskaka som här


Alla recepten är verkligen underbart goda och nyttiga :D Har ni några bra "chokladiga" recept att dela med er av?

 
 
Viktoria

Viktoria

23 mars 2013 13:28

ooo, vad bra med chockladrecept! jag som älskar chocklad ;D
Du har en super härlig blogg! :)

http://vickons.blogg.se/?tmp=19613

Sofie

24 mars 2013 20:54

Tack :)

 
Viccy

Viccy

23 mars 2013 22:53

Åh vilket härligt inlägg! Älskar choklad och med dina recept kan man ju äta det hela veckan lång... ;)

http://springaren.blogg.se

 
Ingen bild

thea

24 mars 2013 13:39

Tycker din blogg med dessa recept är grym och väldigt inspirerande, keep it up!!:)

Sofie

24 mars 2013 20:49

Tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 3 november 2014 21:10


  Japp, jag låter bloggen vila ett tag nu dvs jag tar någon form av bloggpaus på obestämd tid. Energi att lägga på bloggen finns inte riktigt där för mig. Antingen vill jag göra min blogg bra och skriva regelbundet eller så vill jag inte skriva all...

Av Sofie - 18 oktober 2014 15:48

  Inställda planer med en kompis ledde till att jag hängde med familjen och ett par familjevänner ut i skogen idag. Vi hittade en massa svamp och njöt av naturen.           Självklart hade vi med oss matsäck i våra ryggsäckar! På mina mackor...

Av Sofie - 17 oktober 2014 08:00


  Här har ni veckans fredagslista:   1. MIN MORGONSTUND är något jag högt prioriterar. Till för bara några månader sedan ingick det bara att göra en smarrig frukost och äta den i lugn och ro. Nu går jag faktiskt upp ännu tidigare för att börja ...

Av Sofie - 16 oktober 2014 20:20


  Hej allihopa! Som ni säkert har märkt har jag tagit en spontan bloggpaus senaste veckorna. Främst pga bloggtorka och att mycket annat i mitt liv har tagit tid. Men nu är jag tillbaka och tänker så smått börja skriva igen. Vad är ni intresserade a...

Av Sofie - 3 oktober 2014 08:00

  Låt mig presentera veckans fredagslista:      1. Jag har hittat en podcast som egentligen inte är en podcast utan timmeslånga avsnitt med skön yogamusik. Jag använder musiken både till yoga, meditation, avslappning och som pluggmusik. Podcast...

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards