Sofies Wellness

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2012

Recept: Jordnötskaka med hallon

Av Sofie - 31 oktober 2012 08:43


 


Dagens frukost:

x Jordnötskaka med hallon

x Quinoapuffar och mullbär


Jordnötskaka med hallon (1 person)


1/2 dl valfritt mjöl eller något mer gryn (jag hade 1/2 dl havregrynsmjöl)

1 ägg

1 äggvita

1 dl hallon

1 krm bakpulver

1 mosad banan

1-2 msk jordnötssmör


1. Blanda mjöl/gryn, ägg, hallon, bakpulver och banan i en microsäker djup skål. Smaka av med jordnötssmör.

2. Toppa med några hallon, och ev. om du har kokosflingor och hampafrön.

3. Sätt in i micron på högsta effekt i ca 3 min, eller tills hela kakan har stelnat.

4. Ta ut ur skålen och lägg upp på ett fat!


Tada gjorde yttligare en variant frukostkaka i micron denna morgon. Dock hade vi ingen banan hemma, så min blev inte så söt som jag velat, men jag vet att om jag hade haft det i hade den blivit jättegod, därav skrev jag in det i receptet.


Tidigare frukost/mellanmål/fikakakor i micron:

Äpplekaka, Morotskaka, Chokladkaka


 


Som ni kanske förstår är jag hemma i Stockholm igen och ska vara det resten av lovet! Även fast att det är lov gick jag idag upp i hyfsad tid, tänkte nu gå till gymmet och sedan ska jag hem och försöka plugga så mycket som möjligt på förmiddagen. Efter lunch blir det bio med en kompis, och sen ska vi tillsammans med min familj på inspelningen av Hellenius Hörna. Låter som en bra onsdag helt enkelt :D


Fick en hel del kommentarer igår kring mitt långa inlägg, har inte alls hunnit svara på alla, ska göra det senare, bara så att ni vet...

 
 
L

L

31 oktober 2012 10:08

Vad använder du för jordnötssmör? :)

http://healthyy.blogg.se

Sofie

31 oktober 2012 21:38

Just nu har jag Kung Markattas hemma. För första gången faktiskt (tycker att det är kul att pröva olika), och jag skulle inte rekomendera det, det smakar helt okej, men monkis är godare, och greeen choices har det absolut bästa jordnötssmöret. Om du ska köpa ett annat jordnötssmör än de märkena jag nämnt, köp ett som bara innehåller jordnötter och en gnutta salt :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 3 november 2014 21:10


  Japp, jag låter bloggen vila ett tag nu dvs jag tar någon form av bloggpaus på obestämd tid. Energi att lägga på bloggen finns inte riktigt där för mig. Antingen vill jag göra min blogg bra och skriva regelbundet eller så vill jag inte skriva all...

Av Sofie - 18 oktober 2014 15:48

  Inställda planer med en kompis ledde till att jag hängde med familjen och ett par familjevänner ut i skogen idag. Vi hittade en massa svamp och njöt av naturen.           Självklart hade vi med oss matsäck i våra ryggsäckar! På mina mackor...

Av Sofie - 17 oktober 2014 08:00


  Här har ni veckans fredagslista:   1. MIN MORGONSTUND är något jag högt prioriterar. Till för bara några månader sedan ingick det bara att göra en smarrig frukost och äta den i lugn och ro. Nu går jag faktiskt upp ännu tidigare för att börja ...

Av Sofie - 16 oktober 2014 20:20


  Hej allihopa! Som ni säkert har märkt har jag tagit en spontan bloggpaus senaste veckorna. Främst pga bloggtorka och att mycket annat i mitt liv har tagit tid. Men nu är jag tillbaka och tänker så smått börja skriva igen. Vad är ni intresserade a...

Av Sofie - 3 oktober 2014 08:00

  Låt mig presentera veckans fredagslista:      1. Jag har hittat en podcast som egentligen inte är en podcast utan timmeslånga avsnitt med skön yogamusik. Jag använder musiken både till yoga, meditation, avslappning och som pluggmusik. Podcast...

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards