Sofies Wellness

Direktlänk till inlägg 17 september 2012

Recept: Frukostmuffins med jordnötssmör/banan/kanel smak och blåbär/keso topping

Av Sofie - 17 september 2012 11:28


   


Dagens lyxiga frukost:


Snabba frukostmuffins med jordnötssmör/banan/kanel smak i micro med blåbär/keso topping (1 person)


3/4 dl fiberhavregryn

1 ägg

1 äggvita

1 1/2-2 msk jordnötssmör

1 mosad banan

1 msk kanel


valfri topping men jag hade: blåbär+keso

  

1. Bara att blanda ihop allt till muffinsen. Fördela i några muffinsformar.

2. Sätt in i micron på högsta effekt i 2-4 min, beroende på hur stora/hur många formar du använder.

3. Ta och lägg på topping. Jag värme blåbär i micron. La först ett lager keso på muffinsen och sedan på med blåbären!


    


Gjorde yttligare en variant av mina snabba frukostmuffins i micro. Har ni missat de tidigare recepten så finner ni de här!!!


 Jag är hemma sjuk från skolan idag  :( Det har nästan blivit värre än igår. Då hade jag bara extremt ont i halsen, idag har det lättat lite men huvudvärk, snuva och seghet i kroppen har intagits istället. Förresten något som inte alls rör bloggen. Har ni några bra tv-serie tips (även filmtips)? Jag älskar att följa serier och behöver lite nya tips. Jag gillar drama och kärlek, men det får inte bli för ytligt och bara skvaller, typ Desperate housewives eller Gossip girl men Svenska hollywoodfruar är så ytligt och de är så dumma att det blir roligt. Jag tycker även om mord och spänning, men inte för blodigt som Dexter men jag älskar CSI och Brottskod: Försvunnen. Andra favoriter är OC och Ugly Betty. Annars har jag börjat se om från början de första säsongerna av gamla tv-serier som Lost, Sex and the city och Friends. Och är inte brittiska Pang i bygget för kul? Okej nu blev det jag som gav er en massa tips. Jag ville ju ha era tips :S Men nu har ni iallafall ett hum om vad jag tycker om för något att kolla på :) Uppdate: Jag upptäckte efter att ha läst alla era tips att jag glömde hylla min absoluta favorit tv-serie Pretty little liars. Och även Vampire Diaries och Grey´s Anatomy.

 
 
Ingen bild

M

17 september 2012 13:38

Jag rekommenderar dig the L word. Finaste bästa serien.

Sofie

17 september 2012 19:47

Ska kolla upp vad den handlar om :)

 
Ingen bild

SofieH

17 september 2012 14:12

Själv tittar jag på Pretty Little Liars och Supernatural. :D Tips!!

Sofie

17 september 2012 19:47

Pretty little liars brukar jag också kolla på, en av de bästa serierna!
Kollade faktiskt på första avsnittet av supernatural nyss, och det var bra, så tack för tipset :)

 
Ingen bild

Frida

17 september 2012 14:22

Prison Break är riktigt spännande!
Tack för en jättebra blogg! :)

Sofie

17 september 2012 19:46

Den har jag aldrig hört talas om, ska kolla upp den :) Och tack förresten!

 
Ingen bild

Lina

17 september 2012 14:45

Hej! undrar bara ifall man lika gärna skulle kunna ha dom i ugnen istället för mikron? :) super bra blogg!

Sofie

17 september 2012 19:45

Hej tack :)
Det tror jag säkert. Tempratur och tid vet jag inte. Kanske 175-225 grader och 10-20 min? Du får testa och se när de blir "klara"!

 
Ingen bild

:O

17 september 2012 14:47

Det verkar som att du är sjuk jätteofta

Sofie

17 september 2012 19:43

Så ofta sjuk tycker jag inte att jag är. Många i min klass och många av de jag umgås med var sjuka förra veckan och veckan innan det, så jag tycker jag har klarat mig ganska länge innan jag lyckades bli smittad av någon :P Och visst blir jag förkyld lite då och då, men inte mer än "normalt" men det beror förstås på vem man jämför med!

 
Louise

Louise

17 september 2012 15:15

Ifall du inte sett Pretty little liars är det en serie jag kan rekommendera varmt!! Drama, kärlek men också en hel del spänning och efter vartenda avsnitt blir man lika uppjagad för att det är så himlahimla spännande

http://loab.blogg.se

Sofie

17 september 2012 19:37

Jag älskar den serien med, glömde bara att nämna den ovan :)

 
Grön Gåva

Grön Gåva

17 september 2012 15:16

Så mumsigt allt se ut :) Besök gärna vår blogg. Handlar om ekologiska produkter. Vi finns även på facebook och www.grongava.se. Just nu har vi en utlottning av choklad! Läs mer på vår blogg!

http://grongava.bloggplatsen.se

Sofie

17 september 2012 19:36

Ska kika in :)

 
Ingen bild

alexandra

17 september 2012 15:22

Pretty little liars är sjukt bra, mord och spänning blandat med lite drama/kärlek. Första avsnitten är inte så jättebra men ge der några avsnitt så lovar jag att du kommer vara fast :)

Sofie

17 september 2012 19:31

Åh det är min favorit också, glömde bara skriva den :P Jag har sett alla avsnitt och längtar till deras nästa halloweenavsnitt :D

 
Petra - Jag & mitt liv, med barn, LCHF och träning

Petra - Jag & mitt liv, med barn, LCHF och träning

17 september 2012 16:28

Dom såg ju jättesmaskiga ut! Tror jag ska prova att göra dom till kvällsfikat.

http://www.jagomittliv.bloggplatsen.se

Sofie

17 september 2012 19:35

Gör det och berätta vad du tyckte :)

 
Ingen bild

Anonym tjej

17 september 2012 16:39

Börjar tycka att du har alldeles för långa namn på dina recept! haha :)

Sofie

17 september 2012 19:34

Haha jag med. Det är ett litet dilemma, jag tycker inte om att det blir för långa. Men samtidigt så är det bra om man får med så många vanliga sökord som möjligt när man skriver rubriker för att fler ska hitta till receptet om de googlar :)

 
Ingen bild

Sara

17 september 2012 16:56

Vampire diaries! :D

Sofie

17 september 2012 19:33

Haha glömde den med... Bara några veckor kvar till nästa säsong :)

 
Ingen bild

Louise

17 september 2012 17:39

Åh, jag älskar tv-serier! :)
Några favoriter är
Pretty Little Liars, Grey's Anatomy, Modern Family, Cougar Town, How I Met Your Mother, The Big Bang Theory och Greek (den sänds inte längre, men är riktigt bra!)

 
Anna :)

Anna :)

17 september 2012 17:43

Awkward är en bra tv-serie! Väldigt lättsam high school serie med 20 min långa avsnitt - garanterar skratt :) Annars tillhör pretty little liars, glee, vänner, how i met your mother och desperate housev´wives favoriterna. KRYA PÅ DIG!!

http://lidenmentuff.blogspot.com

Sofie

17 september 2012 19:29

Tack :D

 
Jossan

Jossan

17 september 2012 21:03

Mad Men är den bästa serien någonsin!

http://https://kanslaostochkarlek.wordpress.com

 
Hanna

Hanna

17 september 2012 21:31

Haha, kanske låter töntigt och konstigt, men "my little Pony, friendship is magic". Fan bästa serien, och jag är 15! :D
Ge den ett avsnitt, det finsn lite mer "gömd-lute-vuxnare-humor" också! ;)

http://trytobehappy.blogg.se

 
Johanna

Johanna

17 september 2012 23:03

Ser jätte goda ut måste testa :D
Ghost wisperer och hart of dixie är två riktigt bra serier, fast favoriten är ju vampire diaries ;)

http://www.denjohanna.blogg.se

 
Diman dilir

Diman dilir

18 september 2012 17:03

SÅ GOTT!

http://bornindecember.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 3 november 2014 21:10


  Japp, jag låter bloggen vila ett tag nu dvs jag tar någon form av bloggpaus på obestämd tid. Energi att lägga på bloggen finns inte riktigt där för mig. Antingen vill jag göra min blogg bra och skriva regelbundet eller så vill jag inte skriva all...

Av Sofie - 18 oktober 2014 15:48

  Inställda planer med en kompis ledde till att jag hängde med familjen och ett par familjevänner ut i skogen idag. Vi hittade en massa svamp och njöt av naturen.           Självklart hade vi med oss matsäck i våra ryggsäckar! På mina mackor...

Av Sofie - 17 oktober 2014 08:00


  Här har ni veckans fredagslista:   1. MIN MORGONSTUND är något jag högt prioriterar. Till för bara några månader sedan ingick det bara att göra en smarrig frukost och äta den i lugn och ro. Nu går jag faktiskt upp ännu tidigare för att börja ...

Av Sofie - 16 oktober 2014 20:20


  Hej allihopa! Som ni säkert har märkt har jag tagit en spontan bloggpaus senaste veckorna. Främst pga bloggtorka och att mycket annat i mitt liv har tagit tid. Men nu är jag tillbaka och tänker så smått börja skriva igen. Vad är ni intresserade a...

Av Sofie - 3 oktober 2014 08:00

  Låt mig presentera veckans fredagslista:      1. Jag har hittat en podcast som egentligen inte är en podcast utan timmeslånga avsnitt med skön yogamusik. Jag använder musiken både till yoga, meditation, avslappning och som pluggmusik. Podcast...

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards