Sofies Wellness

Direktlänk till inlägg 5 juni 2012

Recept: Bananscones

Av Sofie - 5 juni 2012 19:58


 


Dagens frukost:

x Bananscones med basilikakeso, kokt ägg och några valnötter

x Kiwi och mango


Bananscones (4 st, 2 personer): Sätt ugnen på 225 grader. Mosa 1 banan klumpfri med en gaffel. Tillsätt 1 dl havregryn, 1 dl rågmjöl, 1 dl naturell yoghurt1 1/2 tsk bakpulver och 1 nypa salt. Rör om. Klicka ut smeten på en bakplåt med bakplåtspapper. Grädda i ugnen i ca 15-20 min (mer närmare 20 min) så att de får fin färg och inte är kladdiga inuti!


     Receptet kommer härifrån, jättegott :D


Som ni kanske har märkt har det inte gått att komma in på bloggen under stora delar av dagen, ledsen och väldigt irriterad för det. Jag har ingen aning om varför, men domänen bloggplatsen som jag har min blogg på har inte fungerat, så ingen av dess bloggar har fungerat och jag har inte kunnat komma in där jag skriver mina inlägg heller. Därför kommer dagens frukost inte upp förrän nu, vid 20-tiden på kvällen. Men bättre sent än aldrig :P


Idag hade jag sovmorgon, och som vanligt vaknade jag av mig själv nästan lika tidigt som jag brukar så jag hade mycket tid till att göra och äta frukost idag. Men detta recept var faktiskt väldigt snabbgjort och därför skulle jag kunna göra det även på vanliga vardagar. Ugnen måste på (men då kan man ha en snäll familjemedlem som ändå stiger upp tidigare och som man kan be sätta på ugnen så att den är lagom varm när man själv kommer upp, eller så kör man på snabbläget på ugnen), sedan tar det 2-3 min att blanda ihop allt och lägga på en bakplåt och sedan de 20 min de är i ugnen kan man ju ändå passa på att klä på sig, sminka sig, duscha eller andra saker man gör på morgonen. Att klaga på att man inte hinner fixa sig någon riktig frukost är fel, det gäller bara att prioritera tiden rätt.


   


Jag är van att skriva om vad jag ska göra i frukostinläggen, idag blir det tvärtom, nu ska jag berätta väldigt sammanfattat vad jag har gjort (om någon är intresserad): Sovmorgon, dubbeltimme i teknik, näst näst sista äckliga (ja idag och igår har den faktiskt varit det) skollunchen på länge, en timme fransk film, sångövning inför avslutningen, tidig (som sagt skollunchen var ingen höjdare...) mellispaus hos mig, leta avslutningsmiddagskläder med 2 kompisar på stan i några timmar (fann en jättefin långkjol), svettig intensivjympa, middag i form av uppvärmd köttfärssås som jag hällde en massa tacokrydda på med en massa goda tillbehör och nu sitter jag här :D


Trevlig kväll!

 
 
felicia

felicia

6 juni 2012 21:33

och åter igen ett inlägg som följs av en "mmm så goooott" kommentar:)
Måste testas =D

http://tkhl.wordpress.com

 
Ingen bild

T

7 juni 2012 12:45

Varför har du inget smör i sconsen? Det blir mycket godare då!
Kram kram

Sofie

7 juni 2012 22:51

Därför att jag inte tycker att det passar ihop med banansmaken, samtidigt som jag är svag för min kära keso :) kram!

 
Sanna

Sanna

7 juni 2012 21:31

Scones som är så gott! Kul att smaksätta med banan!

http://engnuttasocker.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 3 november 2014 21:10


  Japp, jag låter bloggen vila ett tag nu dvs jag tar någon form av bloggpaus på obestämd tid. Energi att lägga på bloggen finns inte riktigt där för mig. Antingen vill jag göra min blogg bra och skriva regelbundet eller så vill jag inte skriva all...

Av Sofie - 18 oktober 2014 15:48

  Inställda planer med en kompis ledde till att jag hängde med familjen och ett par familjevänner ut i skogen idag. Vi hittade en massa svamp och njöt av naturen.           Självklart hade vi med oss matsäck i våra ryggsäckar! På mina mackor...

Av Sofie - 17 oktober 2014 08:00


  Här har ni veckans fredagslista:   1. MIN MORGONSTUND är något jag högt prioriterar. Till för bara några månader sedan ingick det bara att göra en smarrig frukost och äta den i lugn och ro. Nu går jag faktiskt upp ännu tidigare för att börja ...

Av Sofie - 16 oktober 2014 20:20


  Hej allihopa! Som ni säkert har märkt har jag tagit en spontan bloggpaus senaste veckorna. Främst pga bloggtorka och att mycket annat i mitt liv har tagit tid. Men nu är jag tillbaka och tänker så smått börja skriva igen. Vad är ni intresserade a...

Av Sofie - 3 oktober 2014 08:00

  Låt mig presentera veckans fredagslista:      1. Jag har hittat en podcast som egentligen inte är en podcast utan timmeslånga avsnitt med skön yogamusik. Jag använder musiken både till yoga, meditation, avslappning och som pluggmusik. Podcast...

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards