Sofies Wellness

Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Inspiration till 100 %

Av Sofie - 2 maj 2012 18:07


 

Färg och vitaminer gör oss glada!

    

Jag vill skriva lite om syftet med bloggen: 

Det här är bloggen där jag vill att man ska finna matinpiration. Det ska vara gott, enkelt och nyttigt, det är mina tre beskrivande ord för matlagning.


Det här är inte utseendebloggen där allt handlar om kalorier och vikt. Här äter vi för att må bra! Om vi äter sådannt som vi mår bra av behöver man inte tänka alls på saker som vikt, övervikt och kalorier, det fungerar oftast då automatiskt. Ätstörningstankar och hetsätande är inte vår grej.


Det här är inte bloggen där vi förbjuder oss själva att äta saker. Utan vi njuter och äter av sådant som är gott och vi mår bra av. Frukt är godare än godis tycker jag (även fast alla inte gör det) och det står jag för!


Här använder vi oss av så mycket naturliga produkter som möjligt. Vi är inte rädda för energirik mat sålänge den är naturlig och gärna näringsrik. Vi använder oss hellre av fet naturlig vispgrädde, än någon mini lätt variant med över 20 ingredisenser.


På denna blogg vet vi att det är helheten och att leva hälsosamt långsiktigt som är det viktiga. Att jojobanta, köra pulverdieter, skippa måltider vet vi inte kommer att hålla i längden. Det gäller att finna balansen i sitt liv för att det ska hålla hela livet ut. Ångesten undviker vi.


Här finner vi matglädje. Matlagning på ett hälsosamtvis är inget tråkigt (som många tror) och allting ska vara äcklig för det är det verkligen inte. Det är kul att exprimentera sig fram och finna nya favoriter. Särskilt om man använder sig av riktiga råvaror och inte Knorrs pulversoppmix.


Det jag vill säga är att jag hoppas att ni verkligen känner att det här är bloggen ni finner den positiva inspirationen! Att blogga för mig är en så stor och naturlig del av mitt liv nu. Och jag tycker det är så kul (annars skulle jag ju inte göra det). Här är stället där jag kan visa upp vad jag har testat och exprimenterat, samtidigt som jag kan blogga lite om vad som händer i mitt liv. Men bloggen skulle inte vara någonting utan er. Senasten månaden har unika besökare här ökat rejält, och jag får ännu mer snälla och positiva kommentarer och frågor. Jag blir så glad, för det är det jag vill, inspirera andra. Det är det jag vill göra, för det är kul. Jag vill att bloggen ska bli större och ännu fler ska hitta hit och finna inspiration. Jag vill hjälpa andra att må bättre, och leva på liknande sätt som jag gör (även fast jag inte heller lever perfekt). Jag är inte alls utbildad men jag är ändå ganska kunnig och om någon skulle vilja ha lite personlig coaching ta kontakt med mig på foodandhealthinmyway@yahoo.se Antagligen kommer jag att vilja utbilda mig och jobba med något liknande i framtiden men det får dröja några år!


Tack för att ni läser min blogg och jag hoppas verkligen att ni iallafall får en liten kick i baken av inspiration varje gång ni besöker bloggen :D


 
 
Ingen bild

Emma

2 maj 2012 20:09

Jättebra skrivet :)

Sofie

2 maj 2012 20:33

Tack :D

 
Ingen bild

Antonia

2 maj 2012 20:18

Åh vad bra och fint skrivet. Du ger så mycket styrka till oss tjejer som tvekar mellan leva på kaloriminimum och må så dåligt eller våga äta sånt som för en att må bra.

Sofie

2 maj 2012 20:33

Tack :)

 
sara

sara

2 maj 2012 20:36

din blogg inspirerar någonting enromt! tittar in här titt som tätt! <3

http://misssteinholtz.blogg.se

Sofie

2 maj 2012 21:25

Vad glad jag blir

 
Ingen bild

nathalie

2 maj 2012 20:56

Inspirerande skrivet och inspirerande blogg. Jag har varit en tjej som svält sig för att bli underviktig, insett att det inte gjorde något bättre och började istället hetsäta där jag är nu. jag vänder mig till din blogg för att försöka hitta balansen och jag hoppas nu kunna göra det so keep up!

Sofie

2 maj 2012 21:26

Jobbigt, önskar dig stort lycka till med dina problem :)

 
Julia

Julia

3 maj 2012 00:22

Härligt blogginlägg! :)

http://ibland.nu

Sofie

3 maj 2012 07:50

:)

 
Agnes

Agnes

3 maj 2012 13:36

Och det är just av den anledningen jag ständigt återvänder till din blogg vareviga dag! Så härlig!

http://www.mirakelkuren.blogg.se

Sofie

3 maj 2012 17:44

Tack så jättemycket :D

 
mirela

mirela

3 maj 2012 14:38

Man kan verkligen inte tro att du är så ung! Himla kloka ord och din blogg är en stor inspirationskälla. Du är otroligt duktig!

http://ellabee.blogg.se

Sofie

3 maj 2012 17:42

Tack :D

 
Emma

Emma

4 maj 2012 12:42

Himla bra skrivet. Inspiration i massor med alla fina bilder och recept. Framförallt frukosten som jag älskar att experimentera med just nu =)

http://semmla.shapemeup.se

Sofie

4 maj 2012 17:33

Tack! :D

 
Tessan

Tessan

4 maj 2012 13:41

Så himla bra skrivet! Jag blir så glad när jag läser det här. Det finns otroligt många olika typer av ätstörningsbloggar som jag hittar till ibland när unga tjejer/killar hetsar varandra att skada sig själva med det de håller på med.. Därför blir jag alldeles lycklig när det ändå finns någon som du som inspirerar till goda vanor :D

http://www.mhiloy.blogspot.com

Sofie

4 maj 2012 17:33

Tack :)
Ja jag har själv av misstag kommit in på sådanna bloggar, de är så himla hemska att läsa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 3 november 2014 21:10


  Japp, jag låter bloggen vila ett tag nu dvs jag tar någon form av bloggpaus på obestämd tid. Energi att lägga på bloggen finns inte riktigt där för mig. Antingen vill jag göra min blogg bra och skriva regelbundet eller så vill jag inte skriva all...

Av Sofie - 18 oktober 2014 15:48

  Inställda planer med en kompis ledde till att jag hängde med familjen och ett par familjevänner ut i skogen idag. Vi hittade en massa svamp och njöt av naturen.           Självklart hade vi med oss matsäck i våra ryggsäckar! På mina mackor...

Av Sofie - 17 oktober 2014 08:00


  Här har ni veckans fredagslista:   1. MIN MORGONSTUND är något jag högt prioriterar. Till för bara några månader sedan ingick det bara att göra en smarrig frukost och äta den i lugn och ro. Nu går jag faktiskt upp ännu tidigare för att börja ...

Av Sofie - 16 oktober 2014 20:20


  Hej allihopa! Som ni säkert har märkt har jag tagit en spontan bloggpaus senaste veckorna. Främst pga bloggtorka och att mycket annat i mitt liv har tagit tid. Men nu är jag tillbaka och tänker så smått börja skriva igen. Vad är ni intresserade a...

Av Sofie - 3 oktober 2014 08:00

  Låt mig presentera veckans fredagslista:      1. Jag har hittat en podcast som egentligen inte är en podcast utan timmeslånga avsnitt med skön yogamusik. Jag använder musiken både till yoga, meditation, avslappning och som pluggmusik. Podcast...

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards