Sofies Wellness

Direktlänk till inlägg 23 april 2012

Svar på frågestund del 1

Av Sofie - 23 april 2012 07:40

Här kommer de första svaren på era frågor:


går man upp i vikt av de du lägger ut som du äter varje dag? eller står man stadigt och varken går upp eller ner? :) jag skulle nämnligen behöva en stadig grund att stå på och lm dina måltider gör så att man verkligen går upp eller ner är det ju svinbra och ta efter de du äter! :)

 

Alltså det här med att gå och ner i vikt beror på en sak, hur mycket energi du gör av vs. hur mycket du får i dig. Om du gör dig av mer än du får i dig så går du ner i vikt och tvärtom. Om det är ungefär lika står du stadigt. Så det beror på hur mycket du äter av allt. Så om du äter för mycket av "nyttig" mat går du upp. Eller om du äter för lite av "onyttig" mat så går du ner, det betyder att du kan leva på chips och cola och ändå gå ner i vikt, men hur bra kommer du må i kroppen då? Antagligen huvudvärk och energilös och väldigt hungrig. Alla människor som tror att man äter nyttigt för att gå ner i vikt (visst för vissa beror det säkert på det) så har det fel. Äta nyttigt för att vara glad, pigg och bara må bra är en viktig anledning!


Hej Sofie! Jag undrar en sak, tjänar du pengar på din blogg eftersom du har annonser och så?:) i såfall hur mycket tjänar du?
Jag älskar din blogg!:D

 

Tack! :D Jag har inte tjänat ett öre på bloggen. Jag bloggar på bloggplatsen och då får jag automatiskt annonser som de har fixat. Jag älskar verkligen att hålla på med bloggen och gör det helt frivilligt, men visst vore det kul att få något när jag lägger ner så mycket tid på den (blir ju nästan som ett deltidsjobb). En gång blev jag erbjuden att få hemskickat en ny proviva och prova. Men jag tackade nej eftersom jag inte ändå inte dricker det (men min lillebror blev väldigt sur på mig haha...)


Vad vill du gå för linje på gymnasiet?
kraam!! :D

 

Jag har valt att gå sam-sam! Kram :)


Vem lagar maten som du lägger upp på bloggen? är det bara du eller någon annan familjemedlem? :)

 

Det mesta som jag lägger upp på bloggen har jag lagat. Men ibland lägger jag upp något som mamma eller pappa gjort, men då brukar jag alltid skriva det :)


hur många läsare har du om dagen?

 

Det ökar lite hela tiden, senaste veckan har jag legat på ca 650+ unika besökare om dagen :) Igår hade jag läsarrekord på 706 st besökare!


Heej!! Vad har du i vilopuls? nyfiken bara :) Sen undrar jag om du brukar dricka te, och vilka dina favoritsorter är isåfall? Och sen undrar jag vilken din favoritfrukt/grönsak är? Din blogg är väldigt bra!
Kram

 

Hej tack! Jag vet faktiskt inte vad min vilopuls är. Försökte räkna den på morgonen (med fingrarna på halsen), men det gick inte, när jag fann den och började räkna så tappade jag den alltid innan det gått än minut eller ens 15 sek (så att man bara kan multiplicera med 4). Jag har tyvärr ingen pulsklocka att testa med.

Mina favoritteer är friggs rooibos te med blåbär och friggs gröna chai te.

Min absoluta favoritfrukt är röd paprika, men avokado och squash är nära. Favoritfrukten heter aprikos, men jag älskar de flesta frukter! Kram :)


Fler svar kommer! :D

 
 
Ingen bild

anonym

23 april 2012 13:13

angående första frågan.. hur funkar vikten för dig då? För du äter väl ändå de som du gör (på frukostbilderna, lunch osv), går du upp/ner i vikt eller står du på samma? :) Kram!

Sofie

23 april 2012 13:35

Jag står nog på ungefär samma, som jag har skrivit tidigare är min vikt ingenting jag direkt håller koll på! :) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 3 november 2014 21:10


  Japp, jag låter bloggen vila ett tag nu dvs jag tar någon form av bloggpaus på obestämd tid. Energi att lägga på bloggen finns inte riktigt där för mig. Antingen vill jag göra min blogg bra och skriva regelbundet eller så vill jag inte skriva all...

Av Sofie - 18 oktober 2014 15:48

  Inställda planer med en kompis ledde till att jag hängde med familjen och ett par familjevänner ut i skogen idag. Vi hittade en massa svamp och njöt av naturen.           Självklart hade vi med oss matsäck i våra ryggsäckar! På mina mackor...

Av Sofie - 17 oktober 2014 08:00


  Här har ni veckans fredagslista:   1. MIN MORGONSTUND är något jag högt prioriterar. Till för bara några månader sedan ingick det bara att göra en smarrig frukost och äta den i lugn och ro. Nu går jag faktiskt upp ännu tidigare för att börja ...

Av Sofie - 16 oktober 2014 20:20


  Hej allihopa! Som ni säkert har märkt har jag tagit en spontan bloggpaus senaste veckorna. Främst pga bloggtorka och att mycket annat i mitt liv har tagit tid. Men nu är jag tillbaka och tänker så smått börja skriva igen. Vad är ni intresserade a...

Av Sofie - 3 oktober 2014 08:00

  Låt mig presentera veckans fredagslista:      1. Jag har hittat en podcast som egentligen inte är en podcast utan timmeslånga avsnitt med skön yogamusik. Jag använder musiken både till yoga, meditation, avslappning och som pluggmusik. Podcast...

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards