Sofies Wellness

Direktlänk till inlägg 5 december 2011

Recept: Fiskrullar med tapenade och squash (ur Hälsokokboken)

Av Sofie - 5 december 2011 13:15


     

Tillsammans med ruccola/riven morot/squash sallad och kokt potatis

Igår gjorde jag ett recept ur Hälsokokboken (jag älskar denna bok, alla borde ha den, perfekt julklapp till någon fin person?), som blev supergott:

 

Det fanns ingen gul squash i min affär så det blev en hel grön istället, och basilikan hällde jag på allt och inte bara fisken

Innan ugnen

Nu fotade jag ett recept ur en kokbok, jag undrar hur mycket man egentligen får kopiera ur en bok, jag menar författarna vill ju inte att man lägger ut hela på nätet såklart, men om man lägger ut något och man skriver tydligt var det kommer ifrån, då gör man ju de en rejäl tjänst med reklam, någon som vet mer om detta?

 
 
camilla

camilla

5 december 2011 14:32

Har ingen aning om hur mkt man får lägga ut..hmm.. men de ser väldigt fräscht och gott ut iaf :)

Haha joo de va lite skojsigt :) de sjöng faktiskt bättre än vad jag trodde de skulle xD

Jaha men åå vilken rolig överraskning, underbara vänner :)

oj du verkar ha mkt o plugga? tycker du de är roligt?:)
Haha men sån blir jag med, lite smågrinig när jag e trött xD eller så blir jag överglad haah.
åå denna helgen har jag haft fullt upp:P fest i fredags, träning + flyttmiddag med min kompis på lördagen, yoga + idolerna på söndagen :)

kraam :D

http://resanupp.devote.se

 
Anna

Anna

5 december 2011 15:56

Ja, prova den rätten! :) och tack för berömmet!
Det är jättekul att plugga till dietist! Är inne på våran tredje kurs (biokemi) och denna och förra är riktigt svåra kurser... Men blir denna tentan avklarad nu så kommer en kul kurs som heter nutrition, och efter den ännu en svår och krånglig kurs. Men de har valt att lägga de svårare kurserna i början, så bara man tar sig igenom dom ska det nog inte vara några större problem sen!
Men jag rekommenderar dig verkligen att söka, för du verkar ha ett ordentligt intresse för käk och hälsa! Det är som sagt en jätterolig utbildning! :D
Kräver hyfsat höga betyg, så plugga på ordentligt nu om du är sugen på yrket. Vet inte vad du läser, men naturvetenskap ger den bästa grunden för dietistutbildningen med tanke på all kemi :)
KRAM!

http://20istorstan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 3 november 2014 21:10


  Japp, jag låter bloggen vila ett tag nu dvs jag tar någon form av bloggpaus på obestämd tid. Energi att lägga på bloggen finns inte riktigt där för mig. Antingen vill jag göra min blogg bra och skriva regelbundet eller så vill jag inte skriva all...

Av Sofie - 18 oktober 2014 15:48

  Inställda planer med en kompis ledde till att jag hängde med familjen och ett par familjevänner ut i skogen idag. Vi hittade en massa svamp och njöt av naturen.           Självklart hade vi med oss matsäck i våra ryggsäckar! På mina mackor...

Av Sofie - 17 oktober 2014 08:00


  Här har ni veckans fredagslista:   1. MIN MORGONSTUND är något jag högt prioriterar. Till för bara några månader sedan ingick det bara att göra en smarrig frukost och äta den i lugn och ro. Nu går jag faktiskt upp ännu tidigare för att börja ...

Av Sofie - 16 oktober 2014 20:20


  Hej allihopa! Som ni säkert har märkt har jag tagit en spontan bloggpaus senaste veckorna. Främst pga bloggtorka och att mycket annat i mitt liv har tagit tid. Men nu är jag tillbaka och tänker så smått börja skriva igen. Vad är ni intresserade a...

Av Sofie - 3 oktober 2014 08:00

  Låt mig presentera veckans fredagslista:      1. Jag har hittat en podcast som egentligen inte är en podcast utan timmeslånga avsnitt med skön yogamusik. Jag använder musiken både till yoga, meditation, avslappning och som pluggmusik. Podcast...

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards